Cases

CASE 1
Ordering en billing voor Europese on-line retailketen
De opdrachtgever
Een grote Italiaanse on-line retail keten met abonnementen op kleding, boeken en verzamelobjecten (autootjes, vliegtuigen, schepen). Vestigingen in meer dan 10 Europese landen, back office in Frankrijk en Zwitserland. Jaarlijkse omzet in Europa ca. 1,5 miljard euro met meer dan 5 miljoen orders, verzendingen en facturen per maand.

Verouderde technische omgeving

  • Back office mainframe gebaseerd
  • Front-end CRM laag (webwinkels per land)
  • Lokale applicaties per land

Belangrijkste knelpunten:

  • Huidige oplossing is gebaseerd op meer dan 20 jaar oude main-frame technologie
  • Steeds minder kennis- en ervaring voorhanden, einde van de levenscyclus van mainframe
  • Geen flexibiliteit, het duurt lang en het is duur en risicovol om veranderingen aan te brengen
  • Hoge kosten van operationeel onderhoud en gebruik software licenties

Gewenste oplossing van Billing House

  • Orderverwerking
  • Facturering, afhandeling en opvolging van betalingen
  • Dynamisch beprijzen en ondersteuning voor acties op de webshop

Belangrijkste kenmerken van de oplossing:

  • Vervangt de bestaande mainframe oplossing
  • Multinationale samenwerking met leveranciers voor ontwikkeling en support
  • Systeem is multi-language en multi currency
  • Systeem is modulair en schaalbaar gebouwd met oog op de toekomst: makkelijk om zowel volumestijgingen en nieuwe software eisen te realiseren
  • Opensource gebaseerd op moderne VM-architectuur
  • Open source billing systeem van jBilling
  • Maatwerk ontwikkeling in Java omgeving, MySQL DB omgeving
  • Real-time dynamic pricing

Werkwijze Billing House
In dit project acteren wij als system integrator en gebruiken wij moderne methoden en technieken als Scrum/ Agile Development, ondersteund door tools voor samenwerking. De ontwikkeling vindt deels in Nederland en grotendeels off shore plaats. Daarbij werken wij samen met onze strategische partners:

  • jBilling voor de open source billing component
  • BillingHouse Pricing Service voor het dynamisch beprijzen in de webshop
  • Koppeling met CRM, logistiek en financiele systeem
  • 24×7 support

Eindresultaat
Een zeer kostenefficiënte oplossing door hoge productiviteit en lage kosten dankzij open source en off shoring. Kwalitatief hoogwaardig door uitstekende samenwerking, ondersteund met moderne methoden, technieken en tools. Snelle realisatie: doorlooptijd specificatie tot en met implementatie: 9 maanden.

CASE 2
Complete digitale oplossing voor verhuren van opslagruimte

De opdrachtgever
Een grote internationaal bedrijf dat ‘access management’ oplossing aanbiedt werkt samen met een startup om te zien of er nieuwe business modellen mogelijk zijn.

Doelstelling
Via website, mobile-app en flexibel billing systeem met automatische betaling moet een compleet digitale oplossing worden geimplementeerd inclusief CMR, eCommerce en security.

Belangrijkste eisen:

  • Altijd beschikbaar, zo veel mogelijk geautomatiseerd
  • Door kunnen groeien van enkele locaties naar duizenden over de hele wereld
  • Mogelijkheid tot combineren van de diensten mbt opslagruimte met andere diensten van bijvoorbeeld supermarkten, winkelcentra of reislocaties (vliegveld, treinstation, etc..)

Gewenste oplossing van Billing House
Platform bestaande uit:

  • CRM pakket voor registreren van nieuwe klanten en sales en marketing communicatie
  • Content-Management-System voor de website en on-line toegang en self-service
  • Mobile-app om overal en altijd toegang te kunnen krijgen tot de opslagruimte
  • Rating & Billing om flexibel te kunnen beprijzen

Randvoorwaarden

  • Zonder IT bemoeienis aan kunnen passen van prijzen en toevoegen van nieuwe producten
  • Volledig geautomatiseerde proces flow

Belangrijkste kenmerken van de oplossing:

  • Het is een compleet geintegreerd platform
  • Gebaseerd op open source (Typo3, SuiteCRM, jBilling)
  • Zeer korte implementatie tijd (3 maanden)
  • Interfaces met bestaande systemen: beveiligingssystemen, opslagruimte

Werkwijze Billing House
Wij zijn system integrator en gebruiken moderne methoden en techniek als Scrum/Agile Development, ondersteund door tools voor samenwerking. Onze uitgebreide kennis en ervaring met geintegreerde platformen en dynamisch prijzen was in dit project uiterst waardevol en zorgde voor een versnelling. Evenals de samenwerking met onze strategische partners.

Eindresultaat
Een zeer kostenefficiënte oplossing door hoge productiviteit en lage kosten dankzij open source en ervaren team. Kwalitatief hoogwaardig door uitstekende samenwerking, ondersteund met moderne methoden, technieken en tools. Snelle realisatie: doorlooptijd specificatie tot en met implementatie: 3 maanden.

CASE 3
Opzet nieuw nationaal Frans ‘cloud platform’

De opdrachtgever
Een Franse organisatie, bedoeld als Europees alternatief voor Amerikaanse dienstverleners als Google, Amazon, Microsoft. Het gaat om een samenwerking tussen de Franse regering, grote Franse hardware en infrastructuur leveranciers en kleinere software leveranciers. De activiteiten starten in Frankrijk en zullen Europees worden uitgerold. De ambitie is om snel een divers portfolio met virtuele diensten ‘neer te zetten’ en binnen enkele jaren een snelle groei te realiseren. Het uitgangspunt is dan enkele miljoenen klanten, die abonnementen op virtuele diensten in de ‘cloud’ afnemen, waaronder opslag, virtual machines en applicatiediensten.

Gewenste technische omgeving
De technische oplossing is compleet gebaseerd op open standaarden (bijvoorbeeld OpenStack) en open source software. Voor deze nieuwe virtuele dienst is zeer snel, binnen 3 maanden, een billing oplossing nodig.

Oplossing van Billing House

  • Beprijzen van het dienstenverbruik
  • Samenstellen van facturen
  • Versturen van facturen
  • Afhandeling van betalingen

Belangrijkste kenmerken van de oplossing:

  • Gekozen voor het open source billing systeem van jBilling
  • Snel bouwen aan kennis en ervaring met billing en jBilling (kennis nog niet in organisatie)
  • Multinationale samenwerking met leveranciers voor ontwikkeling en support
  • Systeem is multi-language en multi currency
  • Systeem is modulair en schaalbaar gebouwd met oog op de toekomst: makkelijk om zowel volumestijgingen en nieuwe software eisen en wensen te realiseren
  • OpenSource gebaseerd op moderne VM-architectuur onder LinuxOS

Werkwijze Billing House
Wij zijn system integrator en gebruiken moderne methoden als Scrum/Agile Development, ondersteund door tools voor samenwerking. Zeker in dit project noodzaak, gezien de schaarse resources (er moet ook nog veel andere software ontwikkeld worden) en de korte doorlooptijd van maximaal drie maanden. De samenwerking met onze strategische partners helpt daarbij:

  • jBilling voor de open source billing component
  • Ontwikkeling samen met West Consulting
  • Second line support vanuit BillingHouse

Eindresultaat
Een zeer kostenefficiënte oplossing door hoge productiviteit en lage kosten dankzij inzet jBilling open source en kennis van toepassingsgebied billing. Kwalitatief hoogwaardig door uitstekende samenwerking, ondersteund met moderne methoden, technieken en tools. Snelle realisatie: doorlooptijd ontwerp tot en met implementatie: 3 maanden.